Wydanie nr 88/2024, Czwartek 28.03.2024
imieniny: pokaż (11 imion)Aleksander, Doroteusz, Guntram, Renata, Ingbert, Joanna, Kastor, Malachiasz, Malkolm, Pryskus, Rogat
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

McDonald's testuje papierowe słomki. Mają zastąpić plastikowe

  • Wydanie nr 88/2024
  • 5 stycznia 2019, 12:13
  • McDonald's testuje papierowe słomki. Mają zastąpić plastikowe
  • Wiadomości
  • 1 komentarz
McDonald's testuje papierowe słomki. Mają zastąpić plastikowe fot. McDonald's w Malborku testuje papierowe słomki w Polsce. Mają zastąpić plastikowe
7 stycznia br. w wybranych lokalach polskiej sieci McDonald’s wprowadzi możliwość wyboru papierowej słomki. Polski rynek jest jednym z kilkunastu, na których marka testuje rozwiązania, mogące zastąpić słomki wykonane z plastiku. Zgodnie z ogłoszoną przez McDonald’s rok temu strategią Scale for Good do roku 2025 wszystkie odpady opakowaniowe z sal jadalnych będą trafiać do recyklingu, a ponadto materiał, z którego opakowania są wykonane, będzie pochodził ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku. Prowadzone testy pozwolą znaleźć najlepsze rozwiązanie do zastosowania w skali globalnej.

Test potrwa od 7 do 27 stycznia 2019 roku w restauracjach McDonald’s: Warszawa, ul. Świętokrzyska 3; Katowice, ul. Stawowa 5; Poznań, ul. Grunwaldzka 104 c; Gdańsk, ul. Bażyńskiego 2; Wrocław, Rynek 30; Mrągowo. Goście będą mogli wybrać standardową słomkę z plastiku, słomkę z papieru lub całkowicie zrezygnować ze słomki.
 

- Słomki ze względu na swój mały rozmiar są trudne do wychwycenia przez systemy segregacji odpadów i dlatego nie są poddawane segregacji i recyklingowi w takim stopniu, jak inne odpady plastikowe. W minionym roku dużo mówiło się o tej kwestii. To jednak tylko jeden z aspektów szerszego tematu opakowań jednorazowych, na którym się skupiamy w ramach strategii Scale For Good. - mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.
 

W 2018 roku sieć wspólnie ze Starbucks oraz grupą inwestycyjną Closed Loop Partners rozpoczęła program „NextGen Cup Challenge” - inicjatywę skierowaną do innowatorów służącą opracowaniu nowego typu kubka jednorazowego, który w całości będzie nadawał się do recyklingu. Wyniki zostaną ogłoszone w lutym 2019 roku. Siedmiu zwycięzców otrzyma dotacje na wdrożenie, w wysokości nawet do 1 miliona dolarów.
Już teraz w większości polskich lokali sieci znajdują się kosze do segregacji odpadów. Wszystkie opakowania papierowe, serwety na tace czy serwetki wykonane są z papieru z certyfikatem odpowiedzialnej gospodarki leśnej FSC. 
Strategia Scale For Good zakłada również znaczące redukcje emisji gazów cieplarnianych związanych z działaniem restauracji, biur (o 36%) i systemu dostaw (o 30%). Ponad 65% lokali polskiej sieci jest zasilanych energią ze źródeł odnawialnych.  

 

 

McDonald's testuje papierowe słomki. Mają zastąpić plastikowe
Przejdź do komentarzy

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
Tomek
Tomek 06.01.2019, 20:36
Super. Na pewno dzięki temu mniej drzew zostanie wyciętych.