Wydanie nr 260/2019, Wtorek 17.09.2019
imieniny: pokaż (15 imion)Ariadna, Szczęsny, Zygmunta, Justyna, Justyn, Narcyz, Hildegarda, Lamberta, Franciszek, Szczęsna, Dezyderiusz, Drogosław, Lambert, Teodora, Piotr
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Nowy most w końcu się zapcha. Bez obwodnicy Malborka korki mogą szybko wrócić.

Od kilku miesięcy trwa debata na temat przebudowy DK22 w Malborku. Nie dość, że w najbliższej perspektywie nie ma obwodnicy, to i rozbudowa drogi w kierunku Elbląga ma być uszczuplona. Z danych jakie otrzymaliśmy od GDDKiA wynika, że natężenie ruchu w Malborku z każdym rokiem rośnie. Jednak te argumenty wyraźnie przestają być brane pod uwagę.

Inwestycje drogowe przeprowadza się raz na kilkadziesiąt lat. Budowa II nitki mostu faktycznie uzdrowiła sytuację w Malborku, jednak wraz ze wzrostem liczby samochodów, przejezdność będzie się pogarszała. Z danych jakie otrzymaliśmy wynika, iż w przeciągu 5 lat (licząc od 2018 roku) liczba aut przejeżdżających w ciągu doby przez most wzrośnie o ponad 7 tysięcy.


- Natężenie ruchu na moście na Nogacie w Malborku wynosiło w 2015 roku 20438 pojazdów/dobę. Jest to średnie dobowe natężenie ruchu w roku 2015 pomierzone w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu.

Po wybudowaniu nowego mostu zostały wykonane pomiary ruchu. Średnie dobowe natężenie ruchu na moście wynosiło 26174 pojazdów/dobę w roku 2018.

Prognoza ruchu sporządzona w ramach dokumentacji projektowej zakłada natężenie ruchu w 2023 roku na poziomie 33468 pojazdów/dobę.

Kolejny pomiar natężenia ruchu zostanie wykonany w roku 2020 w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu. Wyniki będą opracowane w drugim kwartale 2021 roku. - informuje GDDKiA.

 

3 razy większe natężenie ruchu od przyjętej normy.


Dotychczasowe wyniki i prognozy wskazują wyraźnie na znaczne wzrosty natężenia ruchu. Rok temu ministerstwo infrastruktury tłumaczyło nam, że natężenie w Malborku dla dróg krajowych nie odbiega znacząco od normy, która jest przyjęta na poziomie 11179 pojazdów na dobę.


Słowo klucz to znaczące odbieganie od normy. Skoro według prognozy przez most na Nogacie w 2023 roku ma przejeżdżać ponad 33 tysiące aut w ciągu 24 godzin, to ile musiałoby ich być, aby przekroczenie było znaczące? Problem w tym, że badania są uśrednione dla całej drogi krajowej. Dlatego ponad trzykrotne przekroczenie normy na samym moście nie oznacza, że ruch na całej długości DK22 wygląda podobnie.


Średnie natężenie, jadąc od mostu w kierunku Elbląga, sukcesywnie spada nawet do poziomu niecałych 9 tysięcy. Jednak biorąc pod uwagę coroczne wzrosty, możemy się spodziewać, że w ciągu kilku, kilkunastu lat (bez obwodnicy Malborka) korki przy przeprawie przez Nogat znowu powrócą. Dlatego samorządowcy i przedsiębiorcy, mieszkańcy oraz media muszą zjednoczyć siły i wspólnie lobbować za najkorzystniejszym rozwiązaniem, jakim jest OBWODNICA MALBORKA

 

Mapa natężenia ruchu

Robert Bychowski

 

Załączone pliki do pobrania (1)

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (2)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
cxz
cxz 26.08.2019, 20:39
Obwodnica tak jako S22 od Elbląga aż za Starogard Gdański, z łącznicami i węzłami z DW 515, DK 55, drogami do Miłoradza, Lisewa, Bałdowa, DK91, A1 i obwodnica Starogardu
Gosc22
Gosc22 17.08.2019, 09:04
9 tysięcy aut na dobrę w kierunku Elbląga na Dk22?!!!! Kto robi te statystyki? Przecież ta trasa do już jeździć nie da! GDDKiA to banda nieeykwalifikowanycj ignorantów, którzy robią wszystko, żeby nie budować dróg, a kasa idzie na +500. Z Malbork do Elbląga jest max 25 km i jedzie się ta trasa lekko 45 minut. To chore, ze tam jeszcze 4 pasmowrj nie ma. Ale co tam lepiej zakręty wyprostować...zmarnowane pieniądze.