Wydanie nr 296/2020, Czwartek 22.10.2020
imieniny: pokaż (7 imion)Filip, Sewer, Kordula, Marek, Kordian, Abercjusz, Alodia
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Domowy sprzęt fitness - 5 pomysłów jak go wykorzystywać skutecznie w swoim planie treningowym

  • Wydanie nr 296/2020
  • 26 listopada 2019, 09:30
  • Domowy sprzęt fitness - 5 pomysłów jak go wykorzystywać skutecznie w swoim planie treningowym
  • Strefa obywatelskaWasze informacje
Domowy sprzęt fitness - 5 pomysłów jak go wykorzystywać skutecznie w swoim planie treningowym fot. Domowy sprzęt fitness - 5 pomysłów jak go wykorzystywać skutecznie w swoim planie treningowym
Choć sprzęt do ćwiczeń domowych stał się bardzo popularny, często po jego zakupie okazuje się, że służy on praktycznie tylko do jednego ćwiczenia. To zaś na dłuższą metę może spowodować stopniowe znudzenie. Co robić, aby dzięki zupełnie zwyczajnym akcesoriom zróżnicować trening?

Stosuj różne obciążenia

To najprostsza z rad i wcale nie tak oczywista, jak mogłoby się wydawać. Większość osób jeśli zacznie zmieniać obciążenia wykorzystywane w trakcie ćwiczeń, ogranicza się tylko do stopniowego ich podwyższania. To dobra droga, jednak czasami warto dla odmiany sięgnąć po mniejsze ciężary. Czasem po to, żeby na spokojnie skorygować technikę. A czasem, żeby spróbować wykonać identyczne ćwiczenie, ale z większą liczbą powtórzeń.

Zmieniaj opór

Podobna rada dotyczy maszyn cardio. Jeżeli masz w domu rower stacjonarny, orbitrek lub wioślarza, warto co jakiś czas zmieniać tryb ćwiczeń. Przy niskim oporze doskonale ćwiczy się tempo pracy, przy wysokim – siłę. Z tego zresztą powodu przy zakupie tego typu maszyny warto zwrócić uwagę na liczbę stopni oporu, jakie da się w niej ustawić. My polecamy konkretny sklep sportowy - prosportowy.pl, w którym sprzęt tego typu nadaje się zarówno dla początkujących, jak i dla bardziej ambitnych ćwiczących.

Mała sztanga ma więcej zastosowań

Mniejsze sztangi (te przeznaczone do małych talerzy, które same w sobie ważą niewiele i mają góra półtora metra długości) nadają się nie tylko do ćwiczeń typowo siłowych. Równie dobrze można je wykorzystać w trakcie rozgrzewki do kontrolowania, czy prawidłowo wykonujemy ruch, jaki później następuje na przykład przy martwym ciągu. By to zrobić wystarczy ustawić sztangę wzdłuż kręgosłupa, jedną ręką trzymając ją na wysokości głowy, drugą przy lędźwiach i wykonywać typowy dla martwego ciągu skłon. Ewentualne złe ustawienie pleców będzie widoczne od razu.

Szukaj nowych ćwiczeń

Co jakiś czas szukaj nowych ćwiczeń, jakie można wykonywać z użyciem posiadanych przez Ciebie przyrządów. Poradników na ten temat jest sporo, chociażby tu: przykłady treningu cardio w domu – na czym skupić się aby trening był bardziej efektywny.

Stosuj taśmy

Taśmy to jeden z najprostszych sposobów na zwiększenie trudności ćwiczeń, a jednocześnie na uzyskanie całkiem niezłych efektów. Można je wykorzystywać zarówno do ćwiczeń siłowych (np. blokując je stopami i przyciągając dłońmi, dotyczy to długich taśm), jak i stabilizacyjnych (np. w przy użyciu krótkich taśm można założyć je dookoła kolan i poruszać się w bok na lekko ugiętych kolanach).

Domowy sprzęt fitness - 5 pomysłów jak go wykorzystywać skutecznie w swoim planie treningowym
Przejdź do komentarzy

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wasze informacje


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.