Wydanie nr 58/2021, Sobota 27.02.2021
imieniny: pokaż (11 imion)Gabriel, Jana, Anastazja, Auksencja, Baldomer, Auksencjusz, Auksenty, Baldomera, Honoryna, Bazyli, Anna
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Bezpieczeństwo na skrzyżowaniu ulic Reymonta i Sikorskiego

Bezpieczeństwo na skrzyżowaniu ulic Reymonta i Sikorskiego fot. TvMalbork.pl
Skrzyżowanie ulic Reymonta i Sikorskiego w Malborku jest dość problematyczne. Znajdują się tam zakończenie ścieżki rowerowej, przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów, chodnik oraz wyjazd z drogi podporządkowanej. To wszystko może być powodem występowania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu uczestników ruchu.
Nad poprawą bezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu zastanawiają się także radni. Radny Edward Orzęcki w formie interpelacji zaproponował postawienie tam barierek uniemożliwiających wjazd rowerem bezpośrednio na ulicę. Na tę propozycję odpowiedział Krzysztof Czopek – Dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
 
Oto odpowiedź:
 
„W odpowiedzi na wniosek, przekazany przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku, dotyczący umieszczenia barierek kończących drogę rowerową na skrzyżowaniu ul. Reymonta z drogą wojewódzką nr 515 w Malborku (ul. Generała Władysława Sikorskiego), Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego informuje, iż opiniuje wniosek negatywnie.
 
W miejscu, gdzie kończy się droga rowerowa należy umożliwić rowerzystom zjechanie na jezdnię ul. Reymonta (lub wjechanie na drogę rowerową z jezdni) w celu kontynuowania dalszej jazdy zgodnie z obowiązującymi przepisami i organizacją ruchu drogowego. Barierki umieszczone w poprzek drogi rowerowej stanowiłyby przeszkodę, która mogłaby stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa porównywalne do najechania przez nieuważnego rowerzystę na pojazd włączający się do ruchu na DW 515 z ul. Reymonta. Ponadto każdego rodzaju barierka umieszczona, jako zakończenie drogi rowerowej znalazłaby się w polu widoczności dla wlotu podporządkowanego, dodatkowo ograniczając widoczność.
Poprawienie widoczności z uwagi na zagospodarowanie terenu przyległego do pasa drogi wojewódzkiej jest bardzo trudne i dlatego też, zdaniem Departamentu, należy unikać pogarszania stanu istniejącego poprzez umieszczanie stałych elementów ograniczających widoczność.”
 
W pełni się z taką argumentacją zgadzam. Nie popieram ustawiania tam barierek. Mam inny pomysł na poprawę bezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu. Moim zdaniem potrzebna jest w tym przypadku poprawa oznakowania. Swój pomysł przedstawiłem także w formie interpelacji.
 
Oto ona:
„Szanowny Panie Burmistrzu!
Zajmując się jako radny kwestią zwiększenia bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego na skrzyżowaniu ulic Sikorskiego i Reymonta poczyniłem następujące spostrzeżenia:
1) Kierujący samochodami wyjeżdżający z ulicy Reymonta na ulicę Sikorskiego (obojętnie w jakim kierunku) mijają znak pionowy D6b "przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów". Zgodnie z tym znakiem powinni ustąpić pierwszeństwa rowerzystom na przejeździe dla rowerzystów. Nie potwierdzają tego jednak znaki poziome. Brakuje znaku P-11 „przejazd dla rowerzystów”.
2) Rowerzyści jadący drogą rowerową od ulicy DeGaulle’a i wjeżdżający na w/w skrzyżowanie mijają znak pionowy „koniec drogi rowerowej”. Brak znaku poziomego P-11 „przejazd dla rowerzystów” sugerują, że pierwszeństwo rowerzysty kończy się wraz z zakończeniem drogi rowerowej.
 
Moim zdaniem oznakowanie tego skrzyżowania nie jest kompatybilne. W związku z powyższym proszę o :
1) Wystąpienie do odpowiednich podmiotów z prośbą o wyjaśnienie dotyczące w/w oznakowania.
2) Wystąpienie do odpowiednich podmiotów z prośbą o interpretację znaków i przepisów drogowych dotyczących uczestników ruchu drogowego na wyżej wymienionym skrzyżowaniu (w szczególności chodzi o rowerzystów i kierujących autami).”
 
W moim odczuciu poprawa oznakowania zwiększy bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu. Moja interpelacja została przesłana – o czym poinformował Burmistrz Miasta w odpowiedzi – do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku (Wydział Infrastruktury). Odpowiedzi z Gdańska jeszcze nie ma. Jak nadejdzie to oczywiście do sprawy wrócę.
 
Adam Ilarz – RAJCA miejski
PS. Źródła jakie wykorzystałem:
1) Pismo z Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku (Wydział Infrastruktury) jako odpowiedź na interpelację radnego Edwarda Orzęckiego z dnia 06.11.2020 r.,
2) Interpelacja radnego Adama Ilarz z dnia 28.10.2020 r.
Adam Ilarz – RAJCA miejski
Przejdź do komentarzy

 

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Patronat
Internet Światłowodowy i Telewizja HD + 4K Malbork, Nowy Staw, Nowy Dwór Gdański, Frombork, Internet Światłowodowy i Telewizja HD + 4K Malbork, Nowy Staw, Nowy Dwór Gdański, Frombork,
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Hyde park


Komentarze (12)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
Olo
Olo 16.01.2021, 11:25
Barierki to powinny być na całej długości ulicy Konopnickiej!! Masa ludzi tam chodzi i aut jeździ w ciągu dnia, co z tego , że są progi jak i tak kierowcy "gazują ostro", a niech któryś zasłabnie za kółkiem to tragedia murowana!
cit
cit 15.01.2021, 21:30
Droga rowera powinna mieć kontynuację i normalny zgodny z regułami ruchu drogowego przejazd na właściwą stronę. A skoro ZDW twierdzi, że barierki nie można stawiać, to co jest postawione na skrzyżowaniu DK55 z drogą na Kościeleczki, ale chyba na szczęście tam ZDW swoich nieudolnych łap nie wpycha.
Kierowca bombowca :)
Kierowca bombowca :) 15.01.2021, 10:08
Wydaje mi się że wystarczyło by postawić lustro na przeciwko wyjazdu z Reymonta i to już by ułatwiło wyjazd. Busem ok nie ma problemu ale osobówką jak ktoś idzie od strony Eleclerc to zasłania sobą cały wyjazd, pozatym jak jedziemy w stronę policji i na lewym pasie stoi bus to zapomnij wyjechać bo nic nie widać dlatego moim skromnym zdaniem :) lustro rozwiązało by ten problem
Dawid
Dawid 14.01.2021, 22:16
Kary dla łamiących przepisy drogowe powinny być surowsze. Jednak niestety tak się nie dzieje, zmiany planowane na nowy rok w przepisach to w sumie tylko "zakaz jazdy na zderzaku" dobre i to. Więcej o zmianach dla kierowców: www.zdamyto.com/aktualnosci/2020/jakie-zmiany-dla-kierowcow-w-2021-roku/
Gosc
Gosc 15.01.2021, 09:34 (odpowiedź do Dawid)
Kary to jedno wyrozumiałość i szacunek to drugie, którego nie uczą. Poza tym jak pisałem nie trzeba łamać przepisów żeby potrącić pieszego zachowującego się nieodpowiedzialnie.
Malborczyk
Malborczyk 14.01.2021, 21:09
A gdyby tak na ul.Reymonta odwrócić kierunek jazdy zamieniając z ul.Kraszewskiego to i wjazd na słynne rondo na Konopnickiej byłoby łatwiejsze i bezpieczniejsze, a wyjazd z Kraszewskiego też miałby lepszą widoczność.
Gosć
Gosć 14.01.2021, 21:20 (odpowiedź do Malborczyk)
też nie jest to zły pomysł gdyby był zastosowany od początku... znów zmieniać organizację?